História firmy HONDA

Za počiatok histórie spoločnosti Honda môžeme označiť 30-te roky 20. storočia, keď začal jej neskorší zakladateľ pán Soichiro Honda študovať hutníctvo vo večerných kurzoch a venoval sa štúdiu s takým záujmom, až sa mu podarilo vyrobiť tie správne piestne krúžky. Jeho malá firma na výrobu motocyklov prežila povojnové ekonomické problémy v Japonsku, začalo sa šíriť jej dobré meno a vďaka partnerstvu s inžiniermi a výbornými predajcami začala svoju úspečnú históriu.

Prvé motory Honda boli výrazným krokom k rozvoju japonského povojnového motorizmu všetkých vrstiev obyvateľstva. Tieto motory boli malé, jednoduché a málo výkonné dvojválce Mikuni. Autobusy a vlaky v tej dobe boli nespoľahlivé, automobily takmer nepoužiteľné kvôli nedostatku benzínu, a tak bola výroba mopedov výborným a veľmi úspešným riešením.

Bohužiaľ, obchod v povojnovom Japonsku nebol na dobrej úrovni a neexistovala žiadna sieť motocyklových dealerov. Podnikanie muselo byť dobre organizované. Preto v roku 1946 založil Soichiro Honda inštitút technického výskumu „Honda Technical Research Institute“. V roku 1948 sa k Soichiro Hondovi pridal Takeo Fujisawa, ktorý vytvoril firemnú obchodnú sieť. V tom istom roku založil pán Soichiro Honda spoločnosť Honda Motor Co. Ltd. S kapitálom v hodnote 1 milión yenov.

Kórejská vojna v päťdesiatych rokoch 20. storočia urýchlila návrat Japonska do medzinárodnej komunity a priniesla obchodné úspechy. Výmenný kurz sa stabilizoval, vládne kontroly poľavili a program privatizácie bol naštartovaný. Ale ako rástla ekonomika, rástla aj konkurencia. Trh sa stal náročným a vyberavým. V tej dobe sa management a zamestnanci spoločnosti Honda zhodli, že výroba musí byť znížená a zameraná na správne produkty. Toto stretnutie a jednanie medzi zamestnancami a managementom položilo základ korporátnej kultúry, ktorá pretrváva dodnes.

Ako už bolo povedané v úvode, spoločnosť bola založená a registrovaná ako firma vyrábajúca motocykle. Bola už pätnásť rokov známa v obchodnom svete, keď začala vyrábať automobily. Než sa stala dôležitou súčasťou automobilového priemyslu, trvalo ďalších desať rokov. Ku koncu osemdesiatych rokov minulého storočia už bola vedúcou medzinárodnou spoločnosťou, ktorá splňala vysokú kvalitu svojich výrobkov, inžinierstva, mala zmysel pre zodpovednosť za svojich zamestnancov a životné prostredie.

Kľúčovým momentom v stratégii expanzie Hondy bolo založenie a rozvoj Honda Motor Co. Inc. v Spojených štátoch amerických. V roku 1959 to bola prvá zámorská pobočka, ktorú skoro nasledovala európska pobočka Honda GmbH (neskôr Honda Germany) v Hamburgu v roku 1961 a spoločnosť NV Honda Motor SA (neskôr nazvaná Honda Belgium), ktoré začali montáž motocyklov a výrobu v Európe. Honda na ázijskom kontinente začala svoju činnosť najprv v Thajsku.

V septembri roku 1965 bola založená pobočka Hondy v Londýne. Súčasne došlo v tejto dobe k rozvoju pobočky Honda Australia a Honda Canada, ktoré plne zodpovedali rozširovaniu obchodnej siete tejto spoločnosti po predaji 12 miliónteho motocykla v auguste 1969.

V roku 1971 bola po prvýkrát navrhnutá produkcia výrobkov Honda v Spojených štátoch amerických a projektový tým mal za úlohu vybrať sídlo spoločnosti a začať konštrukciu motocykov a automobilov. Pobočka Honda Europe NV bola založená v Gente (Belgicko), aby sa tu koordinovala distribúcia náhradných dielov a automobilov do celej Európy.

Honda sa tak začala sústreďovať na štyri kľúčové samostatné regionálne oblasti – Japonsko, Spojené štáty, Áziu/Tichomorie a Európu/Blízky východ/Afriku, čo ale neznamená len miestnu výrobu a marketingový výskum ale tiež väzbu na ľahko odlišný design, konštrukciu a výbavu automobilov na každom z týchto trhov.
Toto všetko umožnilo spoločnosti predstaviť variabilné vlastnosti modelov automobilov predávaných v Európe či Spojených štátoch amerických, s ktorými musia výrobci automobilov počítať.

„First man then machine“ (Najprv človek, potom stroj)

Táto filozofia pána Soichiro Honda, zakladateľa spoločnosti, sprevádzala predaj výrobkov v 18 európskych krajinách po dlhé roky.

Momentálne je široká škála výrobkov sprevádzaná jeho túžbou zmeniť sen v skutočnosť, ktorá je premietnutá do sloganu The Power of Dreams. Pán Honda veril, že sny môžu priviesť človeka k uskutočneniu mnohých predstáv v skutočnom svete.


1 komentár:

  1. Casino - DrmCD
    The casino offers both the latest games and the most reliable 의왕 출장안마 casino services. We bring you a huge range 성남 출장안마 of top quality 광주광역 출장마사지 casino games for you to choose from! 성남 출장샵 Rating: 군포 출장마사지 4 · ‎10 reviews

    OdpovedaťOdstrániť