História spoločnosti Samsung

Spoločnosť Samsung od čias, keď začínala ako malý exportný podnik v kórejskom meste Taegu, vyrástla a stala sa jednou z popredných spoločností v oblasti elektroniky so špecializáciou na digitálne zariadenia a médiá, polovodiče, pamäte a systémovú integráciu. Dnes už sú novátorské a prvotriedne produkty a procesy spoločnosti Samsung uznávané po celom svete. Na tejto časovej línii sú zachytené najvýznamnejšie medzníky v histórii spoločnosti Samsung, ktoré názorne ilustrujú expanziu spoločnosti, rozširovanie radov produktov, rast výnosov, zvyšovanie podielov na trhu a vernosť misii spoločnosti, ktorou je zlepšovanie kvality života spotrebiteľov na celom svete.

1938 – 1969:Začiatky spoločnosti Samsung

1. marca 1938 začal zakladajúci predseda Byung-Chull Lee s podnikaním v kórejskom meste Taegu s 30 000 wonmi.

Na začiatku sa jeho podnik zameriaval najmä na predaj a vývoz sušených rýb, zeleniny a ovocia z Kórey do Mandžuska a Pekingu. Ani nie o desať rokov už spoločnosť Samsung (čo v kórejčine doslova znamená „tri hviezdy“) mala vlastné mlyny a baliace stroje, vlastné výrobné prevádzky a predajne, ktoré sa stali základom modernej globálnej spoločnosti, ktorá stále nesie rovnaké meno.

1970 – 1979:Diverzifikácia na priemyselnú výrobu a elektroniku

V 70. rokoch spoločnosť Samsung položila strategické základy pre svoj budúci rast investíciami do ťažkého, chemického a petrochemického priemyslu.

Počas tohto obdobia spoločnosť tiež podnikla kroky na zlepšenie svojej konkurenčnej pozície vo svetovom textilnom priemysle integrovaním svojich výrobných procesov od surovín až po konečný výrobok. V dôsledku toho bolo vytvorené množstvo nových spoločností vrátane Samsung Heavy Industries Company v roku 1974 a Samsung Shipbuilding a Samsung Precision Company (teraz Samsung Techwin) v roku 1977.
Ďalšia vlna rastu prišla z rozvíjajúceho sa obchodu s domácou elektronikou. Spoločnosť Samsung Electronics, ktorá už bola významným výrobcom na kórejskom trhu, začala v tomto období prvýkrát vyvážať svoje výrobky. Spoločnosť Samsung získala aj 50-percentný podiel v spoločnosti Korea Semiconductor, čím sa ešte viac upevnila pozícia spoločnosti Samsung Electronics ako lídra v oblasti výroby polovodičov.

1980 – 1989:Vstup na globálny trh

Koncom 70. rokov a začiatkom 80. rokov 20. storočia spoločnosť Samsung diverzifikovala svoje základné technologické podniky a začala s globálnou expanziou.

V roku 1978 sa divízie Samsung Semiconductor a Samsung Electronics stali samostatnými jednotkami. Vo februári 1987 začína so svojou činnosťou spoločnosť Samsung Aerospace Industries (dnes známa ako Samsung Techwin). Spoločnosť Samsung odvtedy rozvíja svoje možnosti v oblasti letectva nebývalou rýchlosťou.
Spoločnosť Samsung vstúpila aj do sféry vývoja systémov tým, že v roku 1985 založila spoločnosť Samsung Data Systems (teraz známu ako Samsung SDS) ako lídra v oblasti služieb informačných technológií, ktoré zahŕňali integráciu systémov, riadenie systémov, poradenstvo a sieťové služby.
Čoraz väčšia sústredenosť na technológie viedla spoločnosť Samsung k vytvoreniu dvoch výskumno-vývojových inštitútov, ktoré spoločnosti pomáhali ešte viac rozvíjať jej potenciál v oblasti elektroniky, polovodičov, polymérov, genetického inžinierstva, optických telekomunikácií, leteckého priemyslu a v nových oblastiach technologickej inovácie od nanotechnológií až po rozšírené sieťové architektúry.
V roku 1987 sa zakladajúci predseda Byung-Chull Lee po takmer päťdesiatich rokoch vzdal vedenia spoločnosti. Jeho funkciu ako nový predseda prevzal jeho syn Kun-Hee Lee. Počas tohto obdobia predstavovala pre spoločnosť Samsung najväčšiu výzvu reštrukturalizácia starých obchodných aktivít a vstup do nových oblastí, aby sa stala jednou z piatich vedúcich svetových elektronických spoločností.

1990 – 1993:Boj o miesto v meniacom sa svete technológií

Začiatok 90. rokov predstavoval pre špičkové spoločnosti ohromnú výzvu.

Zlúčenia, koalície a odkúpenia boli bežné, zatiaľ čo konkurencia a konsolidácia prekvitali. Spoločnosti boli tlačené premyslieť svoje ponuky technológie a služieb. Podnikanie začalo prenikať cez hranice medzi krajinami a spoločnosťami. Samsung využil väčšinu z týchto príležitostí zmenou orientácie svojej podnikovej stratégie, aby lepšie reagoval na požiadavky trhu.

1994 – 1996:Stali sme sa globálnou silou

V polovici 90. rokov minulého storočia spoločnosť Samsung zásadne zmenila svoje podnikanie tak, že sa zamerala na vytváranie produktov svetovej triedy, dosahovanie úplnej spokojnosti zákazníka a snahu stať sa dobrým podnikovým občanom – to všetko sa dialo v súlade s víziou zabezpečenia kvality na prvom mieste.

Počas tohto obdobia sa 17 rôznych výrobkov – od polovodičov cez počítačové monitory, TFT-LCD obrazovky po farebné katódové obrazovky – zaradilo medzi päť najlepších výrobkov z hľadiska podielu na globálnom trhu v príslušných oblastiach a ďalších 12 dosiahlo najvyššie umiestnenie na trhu v príslušnej oblasti.
Byť číslo jeden znamená aj plniť si podnikové sociálne povinnosti, či už v oblasti sociálnej prospešnosti, ochrany životného prostredia, kultúrnych podujatí alebo športu. Spoločnosť Samsung sa preto aktívne podieľa na športovom marketingu a na základe tohto intenzívneho úsilia bol vtedajší predseda predstavenstva Kun-Hee Lee v júli 1996 vybraný za člena Medzinárodného olympijského výboru (IOC), čím sa výrazne zlepšil imidž spoločnosti ako kľúčového prispievateľa k svetovému športu.

1997 – 1999: Posúvanie digitálnych hraníc

Napriek finančnej kríze v roku 1997, ktorá ovplyvnila takmer všetky kórejské podniky, sa spoločnosť Samsung stala jednou z mála, ktoré pokračovali v raste vďaka vedúcej pozícii na poli digitálnych a sieťových technológií a nepretržitej koncentrácii na elektroniku, financie a súvisiace služby.

Spoločnosť Samsung zareagovala na krízu tak, že obmedzila počet svojich sesterských spoločností na 45 (v súlade so zákonom o regulácii monopolov a poctivom obchodovaní), znížila počet zamestnancov o takmer 50 000, predala 10 obchodných jednotiek, ozdravila svoju finančnú štruktúru a znížila svoju celkovú zadlženosť z 365 % v roku 1997 na 148 % ku koncu roka 1999.

2000 – súčasnosť:Priekopníctvo digitálneho veku

Digitálny vek priniesol revolučné zmeny a príležitosti pre globálne obchodovanie, na ktoré spoločnosť Samsung reagovala vylepšenými technológiami, konkurencieschopnými produktmi a nepretržitou inováciou.

U nás, v spoločnosti Samsung, vnímame každú výzvu ako príležitosť a veríme, že ako jeden zo svetovo uznávaných lídrov v oblasti digitálnych technológií máme vynikajúcu pozíciu.
Naša oddanosť úsiliu stať sa najlepšími na svete vyniesla najväčší podiel na trhu trinástim z našich produktov vrátane polovodičov, TFT-LCD monitorov a mobilných telefónov CDMA. Keďže hľadíme do budúcnosti, vykonávame historické zmeny na poli výskumu a vývoja našich polovodičov vrátane flash pamätí a bezpamäťových modulov, vlastných polovodičov, pamätí DRAM a SRAM, ako aj v produkcii LCD, mobilných telefónov, digitálnych spotrebičov a ďalších zariadení, ktoré sú najlepšie vo svojej triede.

zdroj: samsung

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára