História firmy DOLMAR

História firmy je často spätá s históriou a dejinami vývojových etáp, ktoré ich píšu. Napríklad na začiatku hamburského závodu stál E. Lerp and Co. Príležitosťou pre jeho založenie Emilon Lerpon bol jeho vývoj prvej benzínovej motorovej reťazovej píly na svete v roku 1927: motorovej reťazovej píly DOLMAR "typ A". Ako vznikol názov DOLMAR? Emil Lerp bol už vtedy moderný a prezieravý podnikateľ, ktorý pochopil, ako motivovať svojich spolupracovníkov. Pri jednej súťaži objavil meno pre svoju pílu. Jednoduché, dobre znejúce a ľahko vysloveiteľné vo všetkých svetových jazykoch. Práve jeho manželka Martha túto súťaž vyhrala s návrhom DOLMAR. Pretože na tomto 739 m vysokom vrchu v Durínskom lese sa benzínová motorová reťazová píla v roku 1927 použila. Emil Lerp okrem toho pochádzal s Durínska a vrch Dolmar bol častým cieľom rodinných výletov. Píla bola tak úspešná, žeEmil Lerp meno DOLMAR preniesol aj na svoju firmu. Táto píla v celosvetovom meradle zanamenala technickú revolúciu v lesných prácach. V nasledujúcich rokoch jedno za duhým nasledovali ďalšie vývojové riešenia, ktoré ďaleko presiahli budúcnosť. V roku 1939 na trh prišiel "typ CL". Vyrábal sa takmer 30 rokov a presadil sa na celom svete. V roku 1935 nasledovala prvá elektrická píla, vyžadujúca iba jedného muža. Po nej nasledoval prvý membránový karburátor, necitlivý na polohu, priamy pohon bez prevodovky, princíp 2 hmotností, Wankelov motor a ďalšie svetové novinky, ktoré určovali ďalšie trendy vývoja.



Motorová reťazová píla DOLMAR "typ A" Vážila 58 kg a obsluvali ju dvaja muži. Dosahavala výkon 8,0 KS (5,9 kW) pri zdvihovom objeme 245 cm3.



"Typ CL" z roku 1939 s inovatívnou konštrukciou bol výrazne nadčasový. Táto píla sa vyrábala takmer 30 rokov a znamenala celosvetový úspech.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára