Spoločnosť Samsung od čias, keď
začínala ako malý exportný podnik v kórejskom meste Taegu,
vyrástla a stala sa jednou z popredných spoločností v oblasti
elektroniky so špecializáciou na digitálne zariadenia a médiá,
polovodiče, pamäte a systémovú integráciu. Dnes už sú
novátorské a prvotriedne produkty a procesy spoločnosti Samsung
uznávané po celom svete. Na tejto časovej línii sú zachytené
najvýznamnejšie medzníky v histórii spoločnosti Samsung, ktoré
názorne ilustrujú expanziu spoločnosti, rozširovanie radov
produktov, rast výnosov, zvyšovanie podielov na trhu a vernosť
misii spoločnosti, ktorou je zlepšovanie kvality života
spotrebiteľov na celom svete.
1938 – 1969:Začiatky spoločnosti
Samsung
1. marca 1938 začal zakladajúci
predseda Byung-Chull Lee s podnikaním v kórejskom meste Taegu s 30
000 wonmi.
Na začiatku sa jeho podnik zameriaval
najmä na predaj a vývoz sušených rýb, zeleniny a ovocia z Kórey
do Mandžuska a Pekingu. Ani nie o desať rokov už spoločnosť
Samsung (čo v kórejčine doslova znamená „tri hviezdy“) mala
vlastné mlyny a baliace stroje, vlastné výrobné prevádzky a
predajne, ktoré sa stali základom modernej globálnej spoločnosti,
ktorá stále nesie rovnaké meno.
1970 – 1979:Diverzifikácia na
priemyselnú výrobu a elektroniku
V 70. rokoch spoločnosť Samsung
položila strategické základy pre svoj budúci rast investíciami
do ťažkého, chemického a petrochemického priemyslu.
Počas tohto obdobia spoločnosť tiež
podnikla kroky na zlepšenie svojej konkurenčnej pozície vo
svetovom textilnom priemysle integrovaním svojich výrobných
procesov od surovín až po konečný výrobok. V dôsledku toho bolo
vytvorené množstvo nových spoločností vrátane Samsung Heavy
Industries Company v roku 1974 a Samsung Shipbuilding a Samsung
Precision Company (teraz Samsung Techwin) v roku 1977.
Ďalšia vlna rastu prišla z
rozvíjajúceho sa obchodu s domácou elektronikou. Spoločnosť
Samsung Electronics, ktorá už bola významným výrobcom na
kórejskom trhu, začala v tomto období prvýkrát vyvážať svoje
výrobky. Spoločnosť Samsung získala aj 50-percentný podiel v
spoločnosti Korea Semiconductor, čím sa ešte viac upevnila
pozícia spoločnosti Samsung Electronics ako lídra v oblasti výroby
polovodičov.
1980 – 1989:Vstup na globálny trh
Koncom 70. rokov a začiatkom 80. rokov
20. storočia spoločnosť Samsung diverzifikovala svoje základné
technologické podniky a začala s globálnou expanziou.
V roku 1978 sa divízie Samsung
Semiconductor a Samsung Electronics stali samostatnými jednotkami.
Vo februári 1987 začína so svojou činnosťou spoločnosť Samsung
Aerospace Industries (dnes známa ako Samsung Techwin). Spoločnosť
Samsung odvtedy rozvíja svoje možnosti v oblasti letectva nebývalou
rýchlosťou.
Spoločnosť Samsung vstúpila aj do
sféry vývoja systémov tým, že v roku 1985 založila spoločnosť
Samsung Data Systems (teraz známu ako Samsung SDS) ako lídra v
oblasti služieb informačných technológií, ktoré zahŕňali
integráciu systémov, riadenie systémov, poradenstvo a sieťové
služby.
Čoraz väčšia sústredenosť na
technológie viedla spoločnosť Samsung k vytvoreniu dvoch
výskumno-vývojových inštitútov, ktoré spoločnosti pomáhali
ešte viac rozvíjať jej potenciál v oblasti elektroniky,
polovodičov, polymérov, genetického inžinierstva, optických
telekomunikácií, leteckého priemyslu a v nových oblastiach
technologickej inovácie od nanotechnológií až po rozšírené
sieťové architektúry.
V roku 1987 sa zakladajúci predseda
Byung-Chull Lee po takmer päťdesiatich rokoch vzdal vedenia
spoločnosti. Jeho funkciu ako nový predseda prevzal jeho syn
Kun-Hee Lee. Počas tohto obdobia predstavovala pre spoločnosť
Samsung najväčšiu výzvu reštrukturalizácia starých obchodných
aktivít a vstup do nových oblastí, aby sa stala jednou z piatich
vedúcich svetových elektronických spoločností.
1990 – 1993:Boj o miesto v meniacom
sa svete technológií
Začiatok 90. rokov predstavoval pre
špičkové spoločnosti ohromnú výzvu.
Zlúčenia, koalície a odkúpenia boli
bežné, zatiaľ čo konkurencia a konsolidácia prekvitali.
Spoločnosti boli tlačené premyslieť svoje ponuky technológie a
služieb. Podnikanie začalo prenikať cez hranice medzi krajinami a
spoločnosťami. Samsung využil väčšinu z týchto príležitostí
zmenou orientácie svojej podnikovej stratégie, aby lepšie reagoval
na požiadavky trhu.
1994 – 1996:Stali sme sa globálnou
silou
V polovici 90. rokov minulého storočia
spoločnosť Samsung zásadne zmenila svoje podnikanie tak, že sa
zamerala na vytváranie produktov svetovej triedy, dosahovanie úplnej
spokojnosti zákazníka a snahu stať sa dobrým podnikovým občanom
– to všetko sa dialo v súlade s víziou zabezpečenia kvality na
prvom mieste.
Počas tohto obdobia sa 17 rôznych
výrobkov – od polovodičov cez počítačové monitory, TFT-LCD
obrazovky po farebné katódové obrazovky – zaradilo medzi päť
najlepších výrobkov z hľadiska podielu na globálnom trhu v
príslušných oblastiach a ďalších 12 dosiahlo najvyššie
umiestnenie na trhu v príslušnej oblasti.
Byť číslo jeden znamená aj plniť
si podnikové sociálne povinnosti, či už v oblasti sociálnej
prospešnosti, ochrany životného prostredia, kultúrnych podujatí
alebo športu. Spoločnosť Samsung sa preto aktívne podieľa na
športovom marketingu a na základe tohto intenzívneho úsilia bol
vtedajší predseda predstavenstva Kun-Hee Lee v júli 1996 vybraný
za člena Medzinárodného olympijského výboru (IOC), čím sa
výrazne zlepšil imidž spoločnosti ako kľúčového prispievateľa
k svetovému športu.
1997 – 1999: Posúvanie digitálnych
hraníc
Napriek finančnej kríze v roku 1997,
ktorá ovplyvnila takmer všetky kórejské podniky, sa spoločnosť
Samsung stala jednou z mála, ktoré pokračovali v raste vďaka
vedúcej pozícii na poli digitálnych a sieťových technológií a
nepretržitej koncentrácii na elektroniku, financie a súvisiace
služby.
Spoločnosť Samsung zareagovala na
krízu tak, že obmedzila počet svojich sesterských spoločností
na 45 (v súlade so zákonom o regulácii monopolov a poctivom
obchodovaní), znížila počet zamestnancov o takmer 50 000, predala
10 obchodných jednotiek, ozdravila svoju finančnú štruktúru a
znížila svoju celkovú zadlženosť z 365 % v roku 1997 na 148 % ku
koncu roka 1999.
2000 – súčasnosť:Priekopníctvo
digitálneho veku
Digitálny vek priniesol revolučné
zmeny a príležitosti pre globálne obchodovanie, na ktoré
spoločnosť Samsung reagovala vylepšenými technológiami,
konkurencieschopnými produktmi a nepretržitou inováciou.
U nás, v spoločnosti Samsung, vnímame
každú výzvu ako príležitosť a veríme, že ako jeden zo svetovo
uznávaných lídrov v oblasti digitálnych technológií máme
vynikajúcu pozíciu.
Naša oddanosť úsiliu stať sa
najlepšími na svete vyniesla najväčší podiel na trhu trinástim
z našich produktov vrátane polovodičov, TFT-LCD monitorov a
mobilných telefónov CDMA. Keďže hľadíme do budúcnosti,
vykonávame historické zmeny na poli výskumu a vývoja našich
polovodičov vrátane flash pamätí a bezpamäťových modulov,
vlastných polovodičov, pamätí DRAM a SRAM, ako aj v produkcii
LCD, mobilných telefónov, digitálnych spotrebičov a ďalších
zariadení, ktoré sú najlepšie vo svojej triede.
zdroj: samsung
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára